Twitter

Twitter
Wie volgt mij???

zaterdag 17 april 2010

Ding 5

  Na een heerlijk weekend en een drukke week heb ik me vanmiddag op ding 5 gestort. Een logisch gevolg van ding 4. Wat je nodig hebt is veel tijd. Ik heb eens via de zoekmachines in blogs gezocht van bibliotheken als organisaties en personen. Het valt me op dat veel blogs enthousiast zijn begonnen, maar dan niet meer worden bijgehouden.
Gaf mij de bevestiging selectief te werk te gaan en kijken wat je de moeite waard vindt om te volgen, wil je door de bomen het bos niet meer zien. Wat een hoeveelheid aan informatie overal.
En wat een mooie sites en blogs hebben sommige bibliotheken gebouwd. Wel ben ik erachter, dat als je een weblog goed wilt bijhouden dat enorm veel tijd kost. Daarom hebben veel bibliotheken waarschijnlijk alleen een website en zich nog niet op het bloggen gestort. Als je dan zo eens rondkijkt past de term verrijkend en uitnodigend niet helemaal bij de site van de Novetheek en is er op dat gebied nog veel werk aan de winkel.


DING         number 5    Vervolg   

Op verzoek van de coach enige aanvulling op ding 5. Zoals gezegd in ding 4 heb ik gekozen voor de Reader van Google. Erg overzichtelijk. Links staan de weblogs waarop ik een abonnement heb en ook een aantal feeds naar kranten en sportnieuws. Via ding 5 ben ik abonnee geworden van  Zbdigitaal. Een erg leuk weblog. Hier stond een onderwerp in over de bibliotheek van Vlissingen die nu Thema dossiers zou hebben. Deze site heb ik toegevoegd aan mijn Reader. Nog een aantal dingen opgezocht via Google Blog search en toegevoegd en ook weer verwijderd, Via de Reader kan je ook zoeken naar items met Feeds zoeken en ontdekken. De feed van 23 dingen toegevoegd en een kijkje genomen bij abonnementen beheren. Een indeling gemaakt in mappen en tags en zoals gezegd ook weer abonnementen verwijderd. Sinds ik de reader gebruik , kijk ik toch wel elke dag even welke nieuwe berichten er zijn. Niet dat ik ze allemaal lees, want daar ontbreekt nu eenmaal de tijd voor.

donderdag 8 april 2010

Ding 4

De RSS feeds
Daarvoor heb ik me aangemeld bij Google reader en bij de bundels die daar vermeld stonden. Maar ook snel weer een aantal abonnementen verwijderd. Wat een hoeveelheid aan informatie. Daar moet je dus echt tijd voor hebben en je interesse moet er naar uitgaan. Verder viel het me op, dat net een aantal websites, waar ik wel eens op kijk niet toegevoegd konden worden omdat er geen RSS werd gevonden. Ik kwam per toeval nog wel terecht op igoogle en heb daar nu een startpagina van gemaakt.
Lekker je eigen dingen erop zetten zo hou ik ook een duidelijk overzicht en denk dat ik dat meer ga gebruiken als de reader.
Het weekend ga ik weg en ik kom nu niet meer toe aan ding 5. Dus dat komt volgende week dan wel.

woensdag 7 april 2010

Eindelijk heb ik t door

Eindelijk had ik het door en ja nu lijkt het zo eenvoudig, maar toch heeft het me wel wat hoofdbrekens gekost.
Gelukkig kon ik oefenen met mijn favoriete band



maandag 5 april 2010

Pasen voorbij

Vanavond nog maar even naar mijn blog gekeken en helaas voor de volgers jullie hebben mijn paaswens gemist.
Ben nog even aan t stoeien geweest met het filmpje van YouTube (nu direct te openen via de link), maar dat moet volgens mij ook rechtstreeks kunnen. Ik bedoel dus dat je de pagina ziet en alleen maar op afspelen hoeft te klikken . Net zoals op een Hyves pagina . Misschien werkt dat ook wel niet in een blog.
Hoor het graag van de coach.
In ieder geval vind ik het leuk om de verschillende dingen uit te proberen.
Heb nu een zoekbalk toegevoegd .
Op naar het volgende ding    

zaterdag 3 april 2010

Gelukt

Met hulp van mijn coach en wat experimenteren is het gelukt om de link naar het You Tube filmpje reachtstreeks in dit blog te zetten.
Nu nog proberen om het fimpje rechtstreeks in het blog te zetten


Groot contrast tussen dit filmpje en de cursus


woensdag 31 maart 2010

De eerste 3 dingen

Gisteren officieel van start gegaan met de cursus 23 dingen een ontdekking op het 2.0 web.
Vanavond de eerste 3 dingen doorgelezen en wat aanpassingen gedaan aan mijn blog.
Op You Tube vond ik nog een paar leuke filmpjes over de bibliotheek.
Hieronder alvast de link naar een filmpje uit de oude doos.Groter verschil met de 23 dingen waar wij ons nu mee bezig gaan houden is er volgens mij niet.
De reis door het web gaat beginnen



http://www.youtube.com/watch?v=4RGccQFxi3U

dinsdag 30 maart 2010

Begin cursus

Vandaag dan officieel de doop van dit blog.
Dit blog werd al eerder gemaakt, maar het was nog niet mogelijk om dit openbaar te maken.
Op de cursus 23 dingen hebben we ons vandaag aangemeld op het weblog 23 dingen van de Novetheek