Twitter

Twitter
Wie volgt mij???

zondag 25 april 2010

De weg naar Ding 9



Tja , wat moet je in een paar zinnen zeggen over hetgeen we tot nu toe hebben gedaan. Sommige dingen waren niet totaal onbekend.
Handig de RSS feed  en de Google Reader.Toch moet je ook hier selectief te werk gaan, anders kom je om in de informatie. Het weblog is leuk om te doen, maar het kost ook veel tijd om het goed bij te houden.
Net als de bewerkingen, die je van je de afbeeldingen kan maken. Er is veel mogelijk en ik ga er zeker nog eens verder mee stoeien. Voor de Novetheek zie ik zeker mogelijkheden. Natuurlijk de RSS feed toevoegen aan de site. Mooie flyers maken , een weblog maken met activiteiten. Je zou de leners veel actiever kunnen betrekken bij je organisatie. Interactie laten plaatsvinden. Voor mij is een  website en weblog net zo goed een plaats van ontmoeten en ervaringen delen als de fysieke ruimte van een bibliotheek.
Op naar ding 10!!!

woensdag 21 april 2010

Nogmaals ding 8

Omdat het zo leuk is dat werken met foto's. Gekozen voor Picnik, Een foto van onze hond Rakker voor en na de bewerking in Picnik, Een makkelijk programma. Klikken op de verschillende mogelijkheden en kijken wat er gebeurt. Voor vandaag wel genoeg geoefend . Werkt verslavend. Nu op weg naar ding 9

Verder met ding 7 en 8

Alles wat je op je scherm ziet kan je met de muis markeren en als afbeelding opslaan. Zo werkt Snippy, Handig. Een klein programma,even downloaden , dan verschijnt er een schaartje onderin de taakbalk. Met dit schaartje, dat veranderd in een potlood, heb ik de afbeelding omcirkelt op de site van 23 dingen. Opslaan op je pc en daarna geplaatst op dit blog.
Kijk eens bij tips en trucs daar staat een korte handleiding.



Herkansing

Vanmiddag de foto's weer op Flickr gezet. Een album gemaakt. Tags toegevoegd en een omschrijving gemaakt.
Ook de foto's op de kaart in de Noordoostpolder gezet onder Tulpenfestval.
Een nieuwe slideshow gemaakt en nu maar hopen dat deze niet weer wordt verwijderd.


dinsdag 20 april 2010

Hoe kan dat nu ???

Gisteren lukte het dan eindelijk om een slideshow te maken van mijn foto's . Ik had ze ook op de map geplaatst. Nu werkt het niet meer en alle foto's zijn van Flickr verdwenen.
Kan iemand anders mijn foto's verwijderen? Ik dacht dat dat niet kon.
Misschien weet mijn coach raad en anders zal ik het opnieuw moeten proberen.
Pff zonde van het werk

maandag 19 april 2010

Flickr slideshow

Dit is een diavoorstelling van Tulpenfestival Noordoostpolder 2009. Gisteravond lang geprobeerd en vanavond zag ik opeens hoe het moest bij tips en trucs. Hoera!!!


zondag 18 april 2010

Op ontdekking in Flickr

Vanavond heb ik me een aantal uren met Flickr bezig gehouden. Ik was wel bekend met Picasa en heb er dan ook voor gekozen om geen eigen account aan te maken, maar in te loggen via de site van 23 dingen.
De opdracht was om foto's te maken van je bibliotheek en deze dan op de site van Flickr te plaatsen. Ik wilde graag verder en heb daarom gekozen voor foto's uit mijn bestand. Ik heb geoefend met de batch en een set gemaakt van mijn 6 foto's met als naam Tulpen Festival 2008 NOP.
Heb deze map gedeeld zodat iedereen die dat wil hier gebruik van kan maken. Ook mooi de slideshow van de foto's. Ik heb geprobeerd die op mijn blog te zetten ,maar helaas is dat nog niet gelukt. Om geen gedoe te hebben met
toestemming vragen heb ik 1 van de foto's  in dit blog geplaatst.
Zoals de naam al zegt is het Tulpen Festival in de Noordoostpolder en vervolgens heb ik de set , ergens in de buurt van Creil geplaatst.Daarna nog een kijkje genomen bij Findr , maar daar kan ik mijn foto's niet terugvinden met tags. Google maps kende ik al en op de site wat Flickr nog meer kan doen voor de bibliotheken kom ik zeker nog een keer terug.
Het was een leerzame avond