Twitter

Twitter
Wie volgt mij???

zaterdag 29 mei 2010

Vrije keuze uit 2.0 dingen in ding 17

Vanmiddag en vanavond gekeken naar de verschillende 2.0 onderdelen.
Ik heb de afgelopen week met mijn gsm een paar foto's in de bieb gemaakt en wilde hier nu een slideshow van maken met muziek en effecten. De eerste filmpjes gemaakt op ANIMOTO. Je kon hier gratis een slideshow maken van 30 seconden met muziek. Daarna werd er gevraagd om een abonnement te nemen. Dit was ik niet van plan. Dus op zoek naar een andere slideshowmaker en ik kwam terecht op KIZOA. Veel gratis effecten, maar ook veel functies waar je voor moet betalen.
Maar het is me gelukt om zonder betalen dit filmpje te maken.
Ook heb ik nog geprobeerd om in You Tube een slideshow te maken, wat volgens mij ook moet kunnen, maar mij nog niet gelukt is.
Ben hier wel een aantal uurtjes zoet mee geweest, dus voorlopig vind ik het nu wel even genoeg.

woensdag 26 mei 2010

Lekker snuffelen op You Tube in ding 16

Vanavond de hele avond heerlijk gesnuffeld op You Tube.
Via mijn favoriete band waarvan ik bij Ding 3 al een You Tube filmpje heb geplaatst naar Doe Maar.
Van Boudewijn de Groot naar Herbert Gronemeijer. Verschillende filmpjes van bibliotheken bekeken. Leuk een You Tube filmpje met uitleg van de daisyspeler van Bieb Hengelo. Kijkjes in verschillende vestigingen. Ook via 23 dingen zijn een aantal filmjes te vinden.
De aftrap in Overijssel van de campagne Haal meer uit je bibliotheek. Mogelijkheden genoeg.
Ook nog gezocht naar beelden van mijn favoriete jeugdserie Belle et Sebastien en gevonden.
Zoveel filmpjes dat ik bijna niet weet welke ik moet kiezen.

maandag 24 mei 2010

Ding 15 en Google Maps


Favoriete Theaters

Zoals jullie zien heb ik me gestort op Google maps. Een kaart gemaakt met een aantal theaters waar ik wel eens ben geweest. Natuurlijk zijn er meer mogelijkheden. Ik had van de genoemde theaters behalve de link ook een foto kunnen laten zien en spots van de omgeving Het ontbreekt me echter aan de tijd. Maar toch goed dat je weet, wat je allemaal kunt doen met Google Maps en leuk om eens rond te kijken op bijvoorbeeld je vakantiebestemming.
Voor de Novetheek zie ik zeker mogelijkheden, door het visualiseren van je vestigingen en  het weergeven van spots,

Verder heb ik een route gemaakt van huis naar werk en dit wilde ik bekijken met Streetview. In tegenstelling tot wat er vermeld staat , is Streetview nog niet overal te zien. Kon het adres van de bieb in Epe en mijn eigen huis nog niet vinden via Streetview. Voor wat mijn huis betreft klopt dit ook wel, omdat ik heel toevallig de Google auto een paar weken geleden langs ons huis zag rijden.

Op Google Earth heb ik in het verleden ook al eens gezocht naar mijn eigen huis en het valt me op dat de gegevens allemaal wel verouderd zijn. Hoe vaak zou men die pagina's vernieuwen?


woensdag 19 mei 2010

Snel klaar met ding14


Dit is een onderwerp waar ik al ervaring mee heb. Eerst op MSN en nu Windows Live. Chatten doe ik af en toe met een paar vriendinnen of mijn familie. Een webcam gebruik ik soms ook. Muziek en foto's delen heb ik via de chat ook al eens gedaan. Voor de bibliotheek zie ik niet direct mogelijkheden, want een constant bemenste chat is nu nog niet mogelijk. Wil men een vraag stellen kan dat ook op een andere manier. Ik hou het maar bij Windows live voorlopig, hoewel ik weet dat er veel meer chat programma's zijn. Snel door naar Ding 15          

We delen de documenten in Ding13

Zoals gewoonlijk eerst de tekst doorgelezen en de video bekeken. Net als mijn collega's lijkt me dit een prima toepassing en goed te gebruiken op ons werk.
Op de verschillende documenten gereageerd met mijn gmailaccount en zelf een document geplaatst en gedeeld.
Alleen is me niet helemaal duidelijk of iedereen dit document nu wel heeft ontvangen, omdat ik dit niet kon terugvinden bij verzonden items.                                                                                                              Ook de door Karin genoemde feedback knop kon ik niet vinden . Wel opmerking of voetnoot. Denk dat we van deze toepassing nog veel plezier gaan beleven.
Op naar het chatten.

donderdag 13 mei 2010

Kwetteren op Twitter Ding 12

Vanmiddag en vanavond Twitter herontdekt. Vorig jaar juli was mijn eerste kennismaking met Twitter. Gewoon eens kijken uit nieuwsgierigheid. Een account gemaakt en ben een paar mensen gaan volgen. Niet echt mijn ding.
Vandaag dus een hernieuwde kennismaking. Leuk dat er een aantal collega's zijn die ook kwetteren.
Mijn weblog toegevoegd aan Twitter en Twitter toegevoegd aan mijn Reader.
Maar, dat ik nu kan zeggen dat ik een fervent twitteraar ga worden, nee. Het zal ongetwijfeld van waarde zijn, maar ik zie toch heeeel veeeel overbodige informatie.
Voor de bibliotheek zie ik wel mogelijkheden. Een snelle manier van communiceren, actie en reactie. Helemaal als je ook nog twittert via je mobiel.

zondag 9 mei 2010

Spelen in de zandbak van ding 11

Vandaag lekker gespeeld in de zandbak. Op pbworks in de wiki van Pinkpop een YouTube filmpje van het optreden van Rowwen Hèze op Pinkpop 2009 toegevoegd (http://23dingen.pbworks.com/Pinkpop).Ook te vinden via Favorieten cultureel op 23dingen.pbworks.
Ook heb ik een nieuwe Wiki gemaakt in Favorieten, Radio, Tv en Muziek.  Die , hoe kan het ook anders, gaat over mijn favoriete bandje uit Limburg.
Met als titel Rowwen Hèze viert zilveren jubileum ( http://23dingen.pbworks.com/Rowwen-H%C3%A8ze-viert-zilveren-jubileum)
Verder heb ik aan de SideBar op de wikisite de naam van mijn blog toegevoegd http://annekesblogje.blogspot.com/
Daarna heb ik eens rondgekeken wat de collega's op deze site hebben geplaatst en bij  iedereen die ik kon vinden heb ik een notitie achtergelaten.
Ik vond dit een leuk onderwerp met veel mogelijkheden.